maandag 17 mei 2010

Vreugde verdwijnt toch zo snel in adoptieland hé!

Jep, de titel zegt weer veel hé ... verdriet en verslagenheid nemen weer de plaats in van onze vreugdesprongen van vorige week ...

HKM liet weten dat er momenteel een adoptiestop is in Kazachstan, wegens hervormingen. Er worden GEEN nieuwe dossiers aangenomen. Enkel de lopende dossiers worden afgehandeld en de dossiers die ingediend zijn voor begin juni maken nog een waterkansje om toch nog doorgestuurd te geraken, mits enkele maanden vertraging. Voor ons wil dat dus zeggen dat we geen dossier kunnen indienen omdat we pas begin juni op intake kunnen gaan.
Morgen dus weer maar een keertje bellen naar HKM en hopen dat zij al meer nieuws hebben over wat de hervormingen zouden inhouden en of het dus nog wel de moeite loont om voor K'stan te blijven gaan. Op dit ogenblik kan alles dus in één klap volledig veranderen ... pfff Ik baal echt ff nu! Dit houdt sowieso een vertraging van enkele maanden in ... en we waren nu zo dicht. Nu ja, nog een jaar of 1,5, maar ja daar kan nu dus gemakkellijk nog een jaar bovenop komen! Grrrrr! Why? Why? Why? What the f* have I done wrong??? Sorry, ik weet het wel, ikke nikske speciaals en al die andere arme koppels in hetzelfde bootje ook niet, maar ja ... we zitten er momenteel toch weer mee hé.

Grtz,
Eef

12 opmerkingen:

Lie zei

Wij leven met jullie mee... Wat een rotnieuws, zeg :(

Anoniem zei

ik hoop dat jullie en de mensen in hetzelfde bootje, snel een beetje geluk krijgen.

Jan en Sabine zei

Ik heb het ook net gelezen op de site van HKM. Eef, ik weet hoe je je nu voelt en ik vind het echt erg voor jullie. De weg die we moeten afleggen naar onze adoptiekindjes is ongelofelijk stresserend. Wij kregen vorig jaar, ergens rond begin februari, ook een bericht in de bus dat er iets aan de hand was met de adopties in Kazachstan en dat de procedure dus even stil lag. Ik las dat toen op mijn werk en het angstzweet brak me uit. Een ongelofelijke verslagenheid, net zoals bij jullie nu want inderdaad, jullie zijn er nu ook zo dichtbij. De adoptiewetgeving in Kazachstan gaat dus veranderen . De vraag is wanneer dan wel want elke dag die je nu langer moet wachten eer je je dossier kan insturen is er 1 teveel! Ik hoop dat jullie snel meer en goed nieuws krijgen van HKM. Er is nog niks verloren maar kom, weeral wachten op meer nieuws, het wordt een mens soms teveel.

Dikke knuffel van mij en hou ons op de hoogte!
Sabine

Anoniem zei

Wat frustrerend is dit zeg...veel sterkte en hopelijk kom je gauw weer met goed nieuws.

Gr Heaven

Anoniem zei

Dat is inderdaad geen fijn nieuws! Elke vertraging of verandering is als een koude douche. Het is erg, maar wij kunnen niets anders doen dan knikken en rustig volgen. Ik hoop dat de vertragingen niet al te groot zullen zijn voor jullie!

Groetjes,
Anneke

Calimero zei

Het is inderdaad echt wel k*t om zo'n nieuws te krijgen... En ik kan me best voorstellen dat dit je hele wereld weer eventjes doet instorten... Ik hoop dan ook dat er snel goed nieuws voor jullie komt. Het is jullie zooooo gegund! Ik duim alvast tot mijn duimen er blauw van zien! Sterkte...

Kurt en Sophie zei

Wat een teleurstelling :-( Probeer toch nog een beetje de moed erin te houden en te wachten op definitief nieuws van HKM. Ik duim zo hard tot ze er blauw van zien !!!

groetjes
Sophie

Unknown zei

Ja meisje, dat is weer efkes een dompertje, maar alles zal mettertijd voor jullie en al die anderen wel goed komen. Deze kindjes moeten toch een veilige en leuke toekomst krijgen. Dus laat vooral de moed niet zinken en blijf er voor gaan. 't Is jullie allemaal gegund.
Lieve groetjes,
Gisèle (die oud collega, weet je nog)

Nele zei

Hoi Eef

Als ik het goed heb, gingen jullie vandaag naar de infosessie bij HKM. Hopelijk konden ze jullie daar toch een beetje gerust stellen mbt K'stan of was er misschien nieuws over de nieuwe kanalen. Ik ben alvast nieuwsgierig naar een verslagje!

Groetjes,
Nele (wachtertje), in verwachting van een Kazachje.

Friedel zei

Hey Eefken

Da's echt wel balen hé...
'k zal duimen voor jullie dat alles snel weer in orde komt!!

grtjs Friedel (knolletje)

Kurt en Sophie zei

dag Eef

hebben jullie ondertussen al meer nieuws gekregen van HKM ? Ik hoop echt mee met jullie dat er heel snel een oplossing komt ! Overwegen jullie eventueel een ander herkomstland of blijven jullie voor Kazachstan gaan ?
groetjes
Sophie

ElkeF zei

Hey Eef.
Ik denk regelmatig aan jullie en aan jullie situatie nu. hebben jullie ondertussen al wat hoopgevend nieuws mogen krijgen??

Ik duim mee!!