woensdag 10 juni 2009

Lid van het VAG

Sinds een weekje ben ik lid van het VAG (Vereniging voor Kind en Adoptiegezin)
Iemand had me dit aangeraden en uiteraard zag ik het wel zitten om zo veel mogelijk informatie te kunnen vergaren over adoptie ... dus dat was snel beslist. Even op internet rondsmurfen en enkele klikken later kreeg ik een bevestigingsmailtje dat ik na betaling van het lidgeld mn lidkaart en welkomstgeschenk mocht verwachten. ;-)
Gisteren lag er dus idd een mooie dikke envelop in de brievenbus ... het drie-maandelijkse tijdschrift, allerlei infobriefjes en mn welkomstboek.
Ik ben geen echte 'lezer' maar toch wilde ik nu zoveel mogelijk boeken lezen ivm adoptie, tenslotte is dit een keuze voor het leven hé. In de boekenwinkel vond ik helaas niet bijzonder veel, maar gelukkig kan ik er wel enkele lenen van andere adoptie-ouders en het VAG heeft ook een enorme boekenlijst waar ik vanaf nu dan ook korting op geniet hé.

Als steunend lid mocht ik een welkomstboek kiezen ... De meeste boekjes waaruit je kon kiezen waren eerder gericht aan kinderen of kleuters ... best wel hele leuke boekjes, maar daar had ik nu nog geen boodschap aan hé. Dus koos ik voor het boek van Ingrid Holla - Mijn droom van een kind. Het is een waargebeurd levensverhaal van een vrouw, die te maken krijgt met vruchtbaarheidsproblemen. Na enkele IVF-pogingen raakt ze zwanger van een drieling, maar helaas worden de 3 meisjes geboren op amper 27 weken en sterven ze één voor één binnen de maand na hun geboorte. Tegelijk met de IVF was ze al wel gestart met adoptie, zo komt ze dan ook een jaar later in Sri Lanka terecht, waar ze haar eerste adoptie-dochter gaat ophalen. Later adopteert ze nog een dochter uit Sri Lanka. Het boek leest zoals een trein ... ik ben gisterenavond gestart en had het helemaal uit kunnen lezen (maar door een accident hier voor de deur heb ik het toch aan de kant moeten leggen). Maar vanavond is het zeker en vast uitgelezen. Het heeft echt wel de nodige zakdoeken nodig, want haar verhaal is soms zo triest, maar dan ook weer oooh zo herkenbaar geschreven.

Anyway ... nog een dikke 10 dagen aftellen naar de volgende cursusdag ... ik kan alweer niet wachten, gelukkig bezorgen de laatste details van mn naderende huwelijk nog voor een beetje afleiding ;-)

Grts,
Eef x

2 opmerkingen:

Tinne zei

Hallo,
Wat een interessante site, ik heb weer wat bijgeleerd. Wel spannend allemaal, knap dat je het allemaal doet. Want ik weet maar al te goed wat een voorbereidingen er allemaal nodig zijn aan een huwelijk (wij zijn 1 mei getrouwd).
Fijn weekend,
Tinne

Anoniem zei

Eefken, ik word instant-vrolijk van jouw optimisme! Way to go! Geniet van je huwelijksdag!
x jufnel