woensdag 17 maart 2010

Eindvonnis in zicht ... 17 april

Hoi hoi,

Zoals gisteren reeds geschreven, moesten we vandaag verschijnen op de Jeugdrechtbank. We hadden dan wel een positief advies gekregen van het CAW, maar de schrik zat er toch een beetje in, want de rest van het verslag vond ik niet zo rooskleurig. Maar goed ... we werden binnengeroepen en ik beefde al hé. ;-)
Maar de rechter en de procureur waren heel vriendelijk. Ze stelde ook vast dat het verslag misschien wel niet zo schitterend was, maar dat de slotconclusie wel positief was en dat vond zij het belangrijkste. Zowel de rechter als de procureur waren dus akkoord met het positief advies. Maar België zou België niet zijn als er nog wat tijd moet overwaaien hé ... de administratieve molen duurt wel tien keer langer dan de feitelijke adoptiemolen, maar soit ... dat wisten we al. Zodus de beide dames gingen akkoord en bepaalden dus dat ons eindvonnis zal worden uitgesproken op 17 april. Daar hoeven we echter zelf niet aanwezig op te zijn en het verslag daarvan krijgen we dus gewoon in de brievenbus. Dus nu is het voor ons weer een maandje wachten eer we ons kunnen gaan aanmelden bij HKM, maar goed ... de tijd lijkt vaak sneller te gaan in de zomer, dus ja ...

Verder ben ik inderdaad zoals sommigen al wisten veranderd van werk. Na 5 mooie jaren bij Carrefour sta ik nu in het kleuteronderwijs. Ik had dan wel geleerd voor kleuterjuf, maar had deze job nog nooit uitgeoefend, dus het was voor mij een hele aanpassing. Maar die kindjes pakken je zodanig in hé ... ik heb nog geen seconde spijt van mijn beslissing, al mis ik m'n collegaatjes uiteraard wel. De tijd was er nu gewoon rijp voor ... de problemen bij Carrefour België waren de aanleiding, maar ik voelde me ondertussen ook gewoon sterk genoeg om kinderloos tussen al die kleine kindjes te gaan staan. De kriebels waren er terug en vanaf de eerste week al voelde ik me gewoon 'thuis' in het het schooltje, ik kreeg echt het gevoel 'Dit is juist' ... en dat is tenslotte wat je nodig hebt om je job graag te doen hé.

Anyway ... er staan weer spannende en leuke maanden te wachten ...
M'n nichtje is uitgerekend voor begin april, Bientje mag binnenkort haar kleine Kazachse spruit thuis verwachten, ... kortom ... 'Let it shine'

Greetz,
Eef

7 opmerkingen:

syl zei

Hoi hoi eef en natuurlijk ook kenny
Fijn dat alles zo goed gaat. Er komt nu toch vooruitgang in alles.
Eef nog veel plezier in je nieuwe job en.... ik mis je toch wel bij ons!

Groetjes syl

Heaven zei

Fijn dat ook dit positief afgesloten is, alleen wel jammer dat jullie nu weer een maand moeten wachten.
Ik hoop dat de tijd maar extra snel voor jullie mag gaan.

Groetjes Heaven

Jan en Sabine zei

Proficiat met jullie positieve vonnis! Ik had niet anders verwacht hoor.
Voor je het weet gaan jullie op intake bij HKM. :-)

Kurt en Sophie zei

Dikke proficiat met jullie positief vonnis ! Nu begint het allemaal "echt". Hopelijk ligt het vonnis snel in de bus zodat jullie op intake kunnen !
groetjes
Sophie

jufnel zei

Hey Eefken, proficiat!! Ik wist niet dat je ook kleuterjuf was?! Je gaat geniet hebben hoor van die job eens jullie kindje er is. Elke vakantie samen thuis zijn, mooie uren om te werken, ...
Geniet van al dat moois dat jullie nog te wachten staat!
Dikke kus
jufnel (van het 9maand-forum :-))

Anoniem zei

Proficiat met jullie positief advies! Hopelijk mogen de weken nu gauw voorbij vliegen, heb je het vonnis snel in de bus en wil de procureur ook wat meewerken!

Liefs,
Nele (wachtertje ;-) )

Daisy zei

hey Eefke, da's heel goed nieuws hé! nu nog effe geduld tot 17 april dan zal het wel allemaal in orde zijn!
Wat jij hier daarnet zei over het overstappen naar het onderwijs slaat ook volledig op mij! Ik mis de collega's in carrefour ook maar heb er nog geen seconde spijt van gehad dat ik in het onderwijs terug gestapt ben! zoals je zegt: het voelt juist!!!

groetjes!