dinsdag 13 april 2010

Weer uitstel ...

Pfff,

Ja zoals je in het titeltje al kan lezen wordt alles weer maar eens uitgesteld. Frustrerend maar helaas is er weinig aan te doen. Vanmorgen zat ik nog met het dilemma of ik vrijaf zou vragen op school nu aanstaande dinsdag om te kunnen gaan deelnemen aan het infomoment bij HKM, maar dat was weer te vroeg victorie gekraaid natuurlijk.
In m'n eerdere berichtjes had ik gepost dat ons definitief vonnis op 17/4 zou doorgaan, maar ik had me vergist ... het zou vandaag op 13/4 moeten doorgegaan hebben. Ik belde vanmorgen naar de griffie om te vragen of ik het verslag deze week zou mogen komen afhalen ipv het te laten opsturen, zodat we dan ook effectief dinsdag hiermee naar HKM konden stappen. Maar het telefoontje was vrij ontnuchterend ... we stonden inderdaad op de rol voorzien voor vandaag, maar wegens grote drukte en enkele twistdossiers was het niet zeker meer dat ons dossier vandaag nog behandeld zou worden. Je kan al raden hoe ontgoocheld ik dus wel was hé. De lieve dame zei wel dat de zitting nog bezig was en dat ik het beste gewoon eens even terugbelde in de namiddag. Zogezegd zogedaan dus hé ... maar helaas, de dame had geen goed nieuws ... ons dossier was niet aan bod gekomen en is dus uitgesteld voor enkele weken. Volgens de vriendelijke dame zou dit maximum een week of 3 kunnen zijn. Volgende week dinsdag mocht ik eens opnieuw bellen om te kijken of het er dan al bij zou zitten. Pfff ik baalde wel even zenne. Zonder het verslag van de jeugdrechtbank kunnen we niet naar HKM gaan en die infomomenten worden nu ook niet elke maand gegeven hé. Dus vermoedelijk zal het volgende infomoment pas ergens voor half juni zijn en dan maar hopen dat er tijdens de grote vakantie niet te veel obstakels op ons pad liggen. Anyway ... frustrerend maar ... that's the adoption way zeker hé.

Greetz,
Eef

3 opmerkingen:

Lie zei

't Lijkt me rot om altijd te moeten wachten op een stapel papieren en een zootje ambtenaren.
Wij staan nog maar aan het begin en ik word al zenuwachtig als ik alle adoptieblogs lees ;)
In alle geval: ik baal vandaag effe lekker met jullie mee en hoop dat het voor de rest toch een beetje vooruit mag gaan zodat dat mini-Kazachje snel bij jullie thuis rondhuppelt :)

Kurt en Sophie zei

Dat is echt balen !!! Hopelijk komt jullie zaak toch iets sneller dan binnen 3 weken aan bod. Laat het vanaf dan toch maar vlot vooruitgaan ! We duimen in elk geval mee !
groetjes
Sophie en Kurt

gdw zei

Volgens mij kan je wel al naar een infomoment zonder dat papier. Wij hadden al ons vonnis, maar er werd nooit gevraagd om dat te tonen ofzo. Dus ik zou gewoon gaan.