donderdag 28 januari 2010

Even updaten ...

Eventjes het laatste nieuws nog komen posten hé ...

Zoals gezegd in het laatste berichtje, moesten we een brief sturen naar de Jeugdrechtbank. Zogezegd zogedaan. Maar ik kon het toch niet laten om eens te telefoneren naar de centrale autoriteit inzake adoptie. Ik wilde vooral weten of dit 'normaal' is, en eigenlijk wilde ik het gewoon ook even melden bij Kind en Gezin. De dame aan de telefoon vond het ook uiterst raar en had nog nooit gehoord van het heropenen van een dossier. Nu ja, ondertussen is onze schriftelijke aanvraag ingediend en zullen we nu dus wel snel iets horen van de Jeugdrechtbank, maar de dame ging er zelf toch eens naar informeren. Ze belde me gisteren nog terug maar kon nog niets meer vertellen. Maandag ging ze me terugbellen en ze hoopte dan alvast meer te weten. Standaard is het dus zeker niet. Het is inderdaad de bedoeling dat de Jeugdrechtbank automatisch ons opnieuw op de rol zet van zodra zij het verslag van het maatschappelijk onderzoek binnenkrijgen. Ofwel heb ik dus iemand aan de lijn gehad op de griffie die eigenlijk helemaal niet op de hoogte was van de standaard gang van zaken en dus foute informatie gekregen, ofwel maken ze op de Jeugdrechtbank hun eigen nieuwe regels zonder K&G hierover in te lichten. Ik vermoed eerder dat het eerste antwoord het meest logische is ... hoewel de man die ik aan de lijn had, echt wel ons dossiernummer vroeg en in de computer ging kijken naar welke stappen we ondertussen achter de rug hadden ... Very strange allesinds ... Maandag weten we toch ietsje meer en hopelijk krijgen we nu wel snel een rechtbankdatum. Ik hou jullie op de hoogte ...

Groetjes,
Eef

Geen opmerkingen: