maandag 4 mei 2009

Berichtje aan familie en vrienden ...

Even een berichtje aan familie en vrienden die vanaf nu ook uitgenodigd zijn om hier te komen lezen. Eventjes stilstaan bij het feit dat er niet enkel voor ons, maar ook voor jullie grote veranderingen op til staan ...

Zoals velen onder jullie al weten hebben Kenny en ik een hele grote kinderwens, helaas heeft het allemaal niet mogen lopen zoals we wilden. We belanden in een grote medische mallemolen, werden heen en weer geslingerd tussen hoop en wanhoop, teleurstelling en verdriet. We beleefden pieken en dalen. Na 3.5 jaar zijn we het beu, beu om geleefd te worden, beu om ons leven op 'wacht' te zetten, beu om telkens weer te leven in wanhoop en verdriet, beu om telkens weer negatief nieuws te krijgen, ...
Al een tijdje leefde de gedachte om te adopteren, maar we stelden uit tot na onze 6 terugbetaalde pogingen. Sommigen onder jullie waren al wel op de hoogte van onze plannen, voor sommigen is dit alles volledig nieuw ...

We hebben jullie steun heel hard nodig en zijn dan ook heel blij dat we deze van velen al een hele tijd krijgen. De komende maanden en jaren zullen nog vrij moeilijk zijn, ook hier komen nog pieken en dalen, hoop en wanhoop. Wij vragen dan ook ... help ons hierdoor ... het hoeft niet met vele woorden, soms zijn er gewoon geen. Probeer begrip te hebben voor onze situatie, ook al sta je niet achter onze keuze. We kregen al hele lieve reacties, maar echter ook al enkele pijnlijke ...

We beseffen ook dat het voor jullie ook 'anders' zal zijn, ook jullie zullen misschien later geconfronteerd worden met opmerkingen van de buitenwereld naar ons kindje toe. Er volgt geen zwangerschap, geen echootjes om te bewonderen, geen stampjes in de buik. Geen telefoontje om te zeggen dat 'het' begonnen is, geen kraamvisite, ... maar denk aan wat er allemaal in de plaats kan komen ... spannende berichtjes van al onze stappen in de adoptiemolen; 'het' bericht dat we goedgekeurd zijn, 'het' bericht dat er een kindvoorstel is, 'het' telefoontje dat we mogen afreizen, de eerste fotootjes van 'ons' kindje, het landen op Zaventem ipv een kraamvisite ...
Er staat ons nog een lange weg te wachten, maar als jullie vragen of opmerkingen hebben ... vraag ze dan gewoon. Vermijd niet angstvallig alles wat met zwangerschap, kinderen of adoptie te maken heeft. Praat er gewoon over met ons.
Ook zullen er in de toekomst zwangerschapsaankondigingen zijn ... zus en broers, schoonzusjes, nichtjes, ... Weet dat wij echt oprecht heel blij voor jullie zijn! Wij wensen jullie het allerbeste toe, en hopen dat je nooit in die medische mallemolen moet stappen. Al zal het misschien niet altijd zo lijken ... wij hopen echt wel fantastische tante en nonkel, nicht en neef, ... te zijn.

Voor al wie meer wil weten over vruchtbaarheidsproblemen of over hoe er mee om te gaan als familielid of vriend van ...
http://www.deverdwaaldeooievaar.be/je-omgeving/174/mijn-familievriend-heeft-een-vruchtbaarheidsprobleem

Verder wil ik jullie nog bedanken voor de steun en liefde die we van jullie al kregen, velen onder jullie leefden intensief met ons mee. Onze weg is nog lang, maar we komen er wel.

Groetjes,
Eef

5 opmerkingen:

Heidike zei

Hey meid

Ik ben heel blij voor jou en Kenny dat jullie een kindje gaan adopteren echt waar.
Als ik eens iets kan doen voor je laat je het maar weten he.
En ik ga je volgen via je blog
Nog heel veel succes he mie
Dikke knuffel en Xxxjes
Grtjs Heidike

Anoniem zei

Mokkie & Kenny,

Gewoon een berichtje om jullie te laten weten dat we je 200% steunen en er altijd voor jullie klaarstaan!

Dikke knuffel
Ineke, Bert & Tylia
x

Daisy Pelgrims zei

Hey alletwee, effe om te zeggen da'k jullie heel veel succes en geluk toewens in jullie nieuwe reis, en dat we hopelijk snel het nieuws krijgen dat er een kindje is voor jullie...
Ik sta voor 100% achter jullie keuze en wanneer er problemen zijn met het werk, hoef je niet te aarzelen om mijn hulp te vragen...
Veel succes en tot op het werk!
Groetjes Daisy

syl zei

Hoi
Van mij zullen jullie al wel weten da ik jullie volledig steun! Ga ervoor en weet da ik er altijd ben om te helpen waar nodig!!
Ik vind dit alvast even spannend als al de rest!!!
Dikke knuffel
Syl

Unknown zei

Lieve schatten, bedankt allemaal! Op dit blogje zal ik dus telkens blijven schrijven hoe en wat hé ... het zal wel allemaal een tijdje duren, vaak zullen het berichtjes zijn waarin ik mn ongeduld spuw hé ;-)
Ik zou zeggen blijf zeker lezen, en zeker ook af en toe reageren hé!

Dikke kus,
Eef