zondag 24 mei 2009

De 'klik' is er

Omdat de tijd toch zo tergend traag gaat soms, zetten we er nog maar eens een nieuw berichtje op hé ... anders valt er niet veel te lezen. ;-)

De 'klik' is er ...
Als je me enkele maanden geleden zou gevraagd hebben naar onze mmm, dan kreeg je steevast het antwoord dat we nog volop gingen verder proberen. 'Ja zenne, als het nu niet lukt ... dan proberen we nog een poging.' En zo ging ik maar door. Ik zou nog 10-tallen ICSI's aankunnen dacht ik dan, maar om financiële redenen is dat niet haalbaar. MAAR ... ondertussen denk ik helemaal niet meer zo ... er is precies een 'knopke' omgedraaid in mn koppeke. :-) Als mensen trouwens nu aan mij vragen hoe het zit met kindjes krijgen, dan antwoord ik opgewekt dat we er geen kunnen krijgen, en dat we met adoptie bezig zijn. Ik vertel hen alles over heel de weg die ons nog te wachten staat ... en dat met een glimlach en niet met een traan.
Als ik nu de lotto zou winnen ofzo ... zou ik dan nog enkele ICSI's sponseren? Ik probeerde me de laatste dagen deze vraag te stellen. En het antwoord blijft steeds opnieuw: 'NEEN' Nee, ik wil niet meer ... het is genoeg geweest. Want zelfs met al het geld van de wereld kan niemand mij garanderen dat ik niet nog eens 10 keren teleurgesteld ga worden. Opnieuw denken aan spuiten, baarmoederslijmvlies, follikels, ... brrr nee echt niet! Ik wil mijn leven terug! Mijn gewone vrolijke leventje, waarin ik van dag tot dag kan genieten zonder steeds te liggen denken aan een mogelijke zwangerschap. De jaren van geleefd worden zijn voorbij ... tijd om mn leven zelf weer in handen te nemen!
En de lotto winnen ... ja dat zou prachtig zijn ... lekker goed voor de adoptie. Ik zou het huisje hier verder verbouwen en afwerken, eens goed genieten van een welverdiende vakantie, ... En ondertussen gewoon blijven aanschuiven in de adoptieprocedure. Misschien helpt het wel om daar wat geld tegen aan te smijten zodat het allemaal wat rapper vlot.
Maar één ding is duidelijk ... mijn gedachten staan voor 200% op adoptie gericht, ik ben er echt klaar voor. Vandaar ... de 'klik' is er :-)

En ondertussen genieten we van andermans kindjes hé ;-)
Ineke, jullie hebben een pracht van een dochtertje meid! Ik ben heel blij (en fier) dat ik een klein beetje 'suikertante' mag spelen ... dank je wel hiervoor ... dat is echt super van jullie! Dikke zoen.

Image and video hosting by TinyPic

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Iep,
De kleine zus weer. Ben blij, der is idd iets veranderd. Heb bijna traantje weggelaten. Het is moeilijk geweest voor ulle, maar voor ons (familie) ook. Moeilijk om te weten, wat wel en niet goed zou aankomen.
Maar ben echt blij dat de bomen in het bos terug duidelijk worden.

XXX Ange.

Unknown zei

Piep zusje,

Idd, ook voor jullie was het vast niet makkelijk (en helaas soms nog hé). We leven ondertussen nog wel van datum tot datum, maar we hoeven onszelf niet te ontzien in die periodes. Maar ja, ik ben natuurlijk geen al te geduldig persoontje hé ;-)
Anyway, het komt wel goed ... :-)

xxx Eef

Verena en Yoeri zei

Uw verhaal... klinkt als het mijne. De twijfels enz. maar ook wij waren vanaf cursus dag 1 "klaar".
Je voelt het gewoon aan dat dit (adoptie) juist is. Ook ikzelf zou nooit geen icsi meer willen ondergaan, echt niet. Ons adoptie kind is ons nu zoveel meer waard!!!!!

Groetjes
Verena

Unknown zei

Hey Verena,
Leuk dat je een berichtje nagelaten hebt.
Idd, raar hé hoe een mens zo ineens van gevoel kan veranderen. Je beschrijft het goed ... je voelt echt dat dit DE juiste keuze is.
Voor jullie is het nu nog even afwachten hé ... eerst ging het bijzonder snel en nu lijkt het weer wat aan te slepen ... Maar wacht maar, nog voor deze zomer goed bezig is, mogen jullie afreizen en zien jullie je kindje in het echt ;-)

Groetjes,
Eef

Anoniem zei

Hallo Eefje en Kenny,
Als het leven een deur sluit - opent het wel ergens een raam !!!
Ik ben blij en héél opgelucht dat jullie nu niet meer diep treuren voor die 'gesloten deur' maar het licht zien van hoop en verwachting en het lied horen door het open raam! Het lied gezongen door zovele kinderzieltjes, die zonder toekomst, alléén, zoeken en wachten, bidden en dromen, dat ze tot 'leven' mogen komen in de dromen en harten van mensen zoals jullie. Ze wachten en hopen tot iemand ze roept en zegt: 'Jij hoort bij ons!'
Eefke, ik koos je naam en die betekent zoals je weet: zij die leven geeft!!! Maar dit 'leven' is niet enkel en alleen en biologisch iets.... want het echte leven zit in je hart en je ziel!!
liefs, mama

Unknown zei

Slik, ... probeer daar maar eens even geen traantje bij te laten ...
Dank je wel mama, je hebt het prachtig verwoord!
Dikke knuffel,

Eef